Tiedote 12.11.2009

Naisjärjestöjen Keskusliiton syyskokous valitsi yksimieliseksi keskusliiton puheenjohtajaksi ministeri Sirkka-Liisa Anttilan toiselle kolmivuotiskaudelle 2010-2012.

Sirkka-Liisa Anttila kannusti naisjärjestöjä näkyvyyteen: ”Naisjärjestöjen tunnettuutta on parannettava, niiden ääni on saatava kuulumaan paremmin. Sukupuolinäkökulman valtavirtaistamisessa on myös vielä paljon tekemistä.”

Naisjärjestöjen Keskusliiton hallitukseen uutena jäsenenä valittiin hallintoylitarkastaja Anri Rantala (Naisjuristit). Hallituksen valittiin jatkamaan toiselle kaudelleen: Eva Hänninen-Salmelin (Soroptimist International of Finland), Anita Paulig (Finlands svenska Marthaförbund)

Helena Ranta (Zonta International Piiri 20) valittiin jatkamaan kolmannelle kaudelle.

Hallituksessa jatkavat Tuula Ahola (Kotitalousopettajien liitto), Yonca Ermutlu (Kassandra), Inka Kivi (Lastentarhanopettaliitto) ,Aura Korppi-Tommola (Suomen Akateemisten Naisten Liitto ja Suomen Naisyhdistys), Kaisa Kurikka (Kokoomuksen Naisten Liitto), Päivi Nikkilä (Naistoimittajat)Pirkko Raitila (Maanpuolustusnaisten Liitto) ja Leena-Sisko Vanhatalo (Martat).

Pääsihteeri Leena Ruusuvuori

Naisjärjestöjen Keskusliitto on vuonna 1911 perustettu tasa-arvotyötä tekevien naisjärjestöjen yhteistyöfoorumi. Liitto on ihmisoikeuksien ja sukupuolten välisen tasa-arvon edistäjä, jonka toiminta yhdistää yhteiskunnan eri toimijoita tavoitteelliseen työhön tasa-arvoisemman yhteiskunnan aikaansaamiseksi. Keskusliitto on aktiivinen toimija myös kansainvälisesti. Naisjärjestöjen Keskusliittoon kuuluu 61 jäsenjärjestöä, joissa on yhteensä yli 400 000 jäsentä.