Hyppää sisältöön

Selkokielellä

Naisjärjestöjen Keskusliitto ry on perustettu vuonna 1911. Sen ruotsinkielinen nimi on Kvinnoorganisationernas Centralförbund.

Naisjärjestöjen Keskusliitto on kattojärjestö kaikille niille suomalaisille naisjärjestöille, jotka haluavat kehittää sukupuolten tasa-arvoa. Keskusliiton tavoitteena on kehittää

  • naisten asemaa
  • sukupuolten tasa-arvoa
  • tyttöjen ja naisten oikeuksia.

Haluamme, että yhä useampi nainen on päätöksentekijä. Haluamme myös, että kaikilla naisilla on mahdollisuus osallistua yhteiskunnan toimintaan. On myös tärkeää, että naiset voivat tehdä omia valintoja elämäntilanteensa mukaan.

Osallistumme kampanjoihin ja otamme kantaa keskusteluihin, jotka koskevat naisia. Annamme myös lausuntoja esimerkiksi eduskuntaan ja eri ministeriöille. Lisäksi meillä on asiantuntijoita, jotka voivat auttaa päättäjiä lainvalmistelussa.

Naisjärjestöjen Keskusliitto

  • vaikuttaa aktiivisesti yhteiskunnassa
  • tekee yhteistyötä jäsenjärjestöjen kanssa
  • osallistuu erilaisiin hankkeisiin, jotka parantavat sukupuolten tasa-arvoa.

Lue lisää keskusliiton vaikuttamistyöstä yleiskielellä.

Liiton toimisto sijaitsee Helsingissä. Palvelemme suomeksi ja ruotsiksi. Emme edusta mitään poliittista puoluetta.

Koordinoimme ja tuemme jäsenjärjestöjemme toimintaa. Teemme myös paljon yhteistyötä heidän kanssaan. Lisäksi koulutamme naisjärjestöjen verkostoa.

 Katso, ketkä ovat Naisjärjestöjen Keskusliiton jäsenjärjestöjä.

Naisjärjestöjen Keskusliittoa johtaa hallitus, jossa on 13 jäsentä. Liiton jäsenjärjestöjen edustajat ovat valinneet hallituksen jäsenet. Monet toimikunnat ja työryhmät auttavat hallitusta, jotta se voi tehdä työtään mahdollisimman hyvin.  

Lue lisää hallituksen työstä sekä jäsenistä yleiskielellä.

Lue lisää toimikuntien työstä yleiskielellä.

Keskusliiton toimintaa rahoittavat opetus- ja kulttuuriministeriö, yksityiset sää­tiöt ja rahastot sekä jäsenjärjestöt.


Tilaa uutiskirjeemme!

Kuulet uusimmat uutisemme noin 10 kertaa vuodessa.

Voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.

Sopisiko teidän järjestönne jäseneksi?

Yhdistämme voimamme sukupuolten tasa-arvon, yhdenvertaisuuden ja ihmisoikeuksien puolesta. Toimimme feministisesti ja syrjintää vastaan.

Jäseniksi voivat liittyä valtakunnalliset ja muut rekisteröidyt yhdistykset.